Ko vilkt uz sporta nodarbībām?

Iedomājieties: Jūs ienākat sporta zālē augumam cieši piegulošā T-kreklā un īsos šortos – un visi atskatās, lai kārtīgāk izpētītu Jūsu vēdera presi un ideālos muskuļus… Jūsu fantāzija ir tāla no realitātes? Tad tas ir lielisks iemesls iegādāties abonementu un doties uz sporta zāli. Bet ko vilkt mugurā?

 

 


Parastie T-krekli te nederēs. Ja Jums ir ideālas kājas, bet Jūs gribat uzlabot vēdera presi, tad izvēlieties slēgtus topus un īsus šortus. Ja Jums ir tieši otrādi – lieliska prese, tad nekautrējieties to parādīt, galu galā, tas ne tikai vairos Jūsu pārliecību par sevi, bet arī lieliski motivēs apkārtējos.Lai cik tas savādi nebūtu, bet sporta apģērbam ir savi likumi: tikai sintētika un nekādas kokvilnas. Tas tāpēc, ka kokvilna viegli burzās, uzsūc mitrumu, radot saunas efektu, ilgi žūst, grūti mazgājas, to ir jāgludina pēc katras mazgāšanas. Šī iemesla dēļ savus ikdienas T-krekliņus atstājiet karstākam laikam, bet sporta apmeklēšanai izvēlieties topiņus un bikses no elastīga sintētiska materiāla (poliesters, DUPION, TAFETA, DAZZLE trikotāža, īpaši audumi ar atzīmi stay-dry vai dry-fit). Kādas ir šāda auduma priekšrocības?Labam sporta apģērbam piemīt termoregulācijas funkcija. Šādā apģērbā nebūs karsti, tas neuzsūc mitrumu, bet ļauj tam ātri iztvaikot – tāpēc Jūs nesajutīsiet ar muguru nepatīkamo slapjā kokvilnas topiņa aukstumu treniņa vidū. Bez tam, uz apģērba nebūs redzami mitri plankumi.Sporta topiņi, šorti, bikses un zeķes lieliski piegulēs augumam, nekas un nekur neberzīs, netraucēs, nevērsies vaļā un neslīdēs nost visnepiemērotākajā brīdī, novirzot Jūsu domas no paša galvenā – sporta nodarbības. Sportošanas laikā jākoncentrējas uz pareizu muskuļu darbu, nevis uz to, ka zeķe vai lencīte atkal tūlīt noslīdēs.Šādu apģērbu viegli mazgāt, tas nezaudē formu. Sakarā ar to, ka audums ātri iztvaiko mitrumu, tad šādi sporta komplekti žūst ļoti ātri, tas nozīmē, ka pēc pus stundas topiņu un šortus varēs akurāti salocīt un ielikt sporta somā. Jums to pat nevajadzēs gludināt. Starp citu, labas sporta bikses no kvalitatīva auduma nemaina formu, tāpēc neatkarīgi no tā, cik intensīvi Jūs piesēžaties un noliecaties, bikšu ceļgali neizstiepsies.

 

Krūtis pa priekšu

Sporta topiņa galvenā funkcija – balstīt Jūsu krūtis. Vienalga, vai Jums ir lielas krūtis, vai ne pārāk lielas, – tām ir nepieciešams īpašs atbalsts. Mežģīņu krūšturus labāk atstāt mājās, bet sportošanai labāk iegādāties īpašus biezus un augumam labi piegulošus sporta krūšturus. Tie parasti tiek iedalīti pēc dažādiem krūšu balstīšanas līmeņiem: vidējs – jogai un mierīgiem sporta veidiem, intensīvs – skriešanai un aktīviem treniņiem. Ja Jums ir nelielas krūtis, tad Jums derēs topiņš ar tajā iemontētu BRA.

 

Sporta krūšturim jābūt:

izgatavotam no īpaša sintētiska materiāla, kas ļauj mitrumam iztvaikot, lai nepieļautu saunas efektu;

noblīvētām bļodiņām – tās nodrošinās tādu pašu aizsardzību, kā modeļi ar kauliņiem;

platām lencēm – tad tās neiespiedīsies plecos, pat tad, ja Jūs kustēsieties ļoti aktīvi;

bez vīlēm iekšpusē (vai arī vīlēm jābūt plakanām).

 

Apavi

Pastāv apavi skriešanai, dejošanai, iešanai, aerobikai un citiem sportošanas veidiem. Uz slavenu zīmolu sporta apaviem parasti ir norādīts, kādam tieši sporta veidam tie ir piemēroti, piemēram, training, tennis, running. Skriešanai paredzētos sporta apavos noteikti jābūt amortizācijai un labai ventilācijai, dejošanai paredzētiem apaviem pats galvenais – vieglums un elastība. Tāpēc izvēlieties sporta nodarbībām atbilstošus apavus.

Jogai un pilatesam apavi vispār nav vajadzīgi, ar jogu visērtāk nodarboties ar basām kājām, bet ar pilatesu un citiem „mierīgiem” sporta veidiem vislabāk nodarboties zeķēs.

Protams, ka sporta zāles apmeklēšanai paredzētos apavus jānēsā tikai sporta zālē, nevis vienos un tajos pašos apavos jādodas pēc sporta zāles, piemēram, pastaigā ar suni.

 

Jogai un pilatesam…

Kā arī kalanētikai un citām nodarbībām, kuru laikā nav ātras un straujas kustības, vislabāk izvēlēties sporta topus ar garām rokām tā vienkāršā iemesla pēc, ka topiņā ar īsām rokām Jums būs auksti. Un tas nekādā ziņā nav saistīts ar temperatūru aiz loga un gadalaiku: pat vasarā, tā saucamajā „miroņa” pozā, kurā parasti beidzas visas jogas nodarbības, Jums būs auksti, jo ķermenis samērā ilgi (apmēram 5-7 minūtes) atradīsies bez kustībām. Pie topa vislabāk vilkt brīvas sporta bikses un zeķītes.

 

Dejošanas nodarbībām

Vislabāk doties uz veikalu, kurš specializējas dejošanai paredzētu apģērbu tirdzniecībā, un izvēlēties kaut ko neparastu, skaistu. Tikai neaizmirstiet, ka Jums jāizvēlas tādu apģērbu, kas netraucē brīvi kustēties.

 

Detaļas

Visi parasti pievērš uzmanību galvenajiem jautājumiem: kādam jābūt sporta topam, biksēm, apakšveļai un apaviem. Tai pat laikā bieži vien tiek aizmirsta viena svarīga detaļa – zeķes, bet tās pilda samērā svarīgas funkcijas: samazina berzi sporta nodarbību laikā, nodrošina ventilāciju un neļauj kājām sasvīst. Zeķes nedrīkst būt izgatavotas no tīras kokvilnas, jo šādās zeķēs būs ļoti neērti sportot tā vienkāršā iemesla dēļ, ka kokvilna viegli zaudē formu, tāpēc var sāk slīdēt nost tieši visnepiemērotākajā brīdī. Šī iemesla dēļ vislabāk izvēlēties zeķes, kas izgatavotas no sintētiskiem materiāliem un katram gadījumam paņemt līdzi vēl vienu rezerves pāri.

Runājot par pārējām detaļām, neaizmirstiet par galvas apsēju, ja Jums uz pieres ir gari mati. Matus saņemiet astē vai copītē, lai tie netraucētu sportot. Ja Jūs nodarbojaties uz trenažieriem, tad iegādājieties cimdus, lai nebojātu savu maigo roku ādu.

 

Vēlies iegādāties sporta kostīmu? Spied šeit..

 

 

Vēlies iegādāties sporta apavus? Spied šeit..

 

 

 

Atslēgvārdi:

Ieteikt Facebook
Ieteikt Twitter
Please reload

Lasītākie raksti

Modes trendi 2018. gadam. Kas solās būt aktuāls un stilīgs? TOP 10 trendi

1/10
Please reload

Jaunākie raksti